Goldspot

Welkom op de blog van Rob van Essen. Betsie maakte mooie quilts en aquarellen en begin 2005 wilde ik die graag aan anderen laten zien. Op 18 juni 2005 stierf ze. Op deze plaats houd ik haar herinnering levend en zoek ik woorden voor nieuw geluk. Het leven zit vreeemd in elkaar...

My Photo
Name:
Location: Delft, Netherlands

Ik werkte als predikant in de grote steden en ben Chaplain van de Nederlandse Lucas Orde.

Monday, November 07, 2005

Een nieuwe naam

Op zondag 6 november werden in de Bethelkerk de namen genoemd van wie ons ontvielen het afgelopen jaar. Elke naam was op een witte steen geschreven, ook die van Betsie. In Openbaring 2,17 wordt gezegd dat wie overwint - dat lijkt mij zoiets als blijven geloven in Gods beloften - een witte steen krijgt met een nieuwe naam. Ik weet de nieuwe naam van Lizzy niet, maar weet wel dat ik haar beter heb leren kennen sinds zij mij ontviel. Haar woorden, haar inzet en aarzelingen, het komt allemaal in een nieuw perspectief te staan. En zo wordt haar naam niet uitgewist, maar toch weer nieuw voor mij. Wat was het trouwens goed dat alle kinderen en ook een broer en twee zusters van Betsie de dienst bij woonden. Het leek wel of ik verdrietiger was dan in de dienst op 22 juni, maar het besef dat het vele dat we deelden voorgoed voorbij is drong zich dan ook sterker dan ooit op. Lieve Betsie, ik probeer net als jij te blijven vertrouwen, te overwinnen in deze dagen van gemis. Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home