Goldspot

Welkom op de blog van Rob van Essen. Betsie maakte mooie quilts en aquarellen en begin 2005 wilde ik die graag aan anderen laten zien. Op 18 juni 2005 stierf ze. Op deze plaats houd ik haar herinnering levend en zoek ik woorden voor nieuw geluk. Het leven zit vreeemd in elkaar...

My Photo
Name:
Location: Delft, Netherlands

Ik werkte als predikant in de grote steden en ben Chaplain van de Nederlandse Lucas Orde.

Monday, June 19, 2006

Mijn lief, wat missen we je

Zondag 18 juni 2006 stonden we met kinderen en kleinkinderen - om haar graf. Bert en Jacqueline (broer en schoonzus/hartsvriendin) waren uit Huissen gekomen. In de gedachtenisdienst een jaar geleden had pastor Carlos Spoor herinnerd aan de gelijkenis van het mosterdzaad dat een boom werd en waarin allerlei vogels kwamen. 'Zo was Betsie', zei hij, 'daarom zit deze kerk zo vol met mensen die iets met haar hadden.' Quiltvriendinnen, wandelvriendinnen, collega's van Patrimonium, vrijwilligers uit het Hospice, medewerkers van de kinderclubs, vogels van velerlei pluimage. En dus zette Marty zondag deze vogeltjes op haar graf. De kleinkinderen haalden water, de planten werden verzorgd, rozen neergezet. En ik gaf de kleinkinderen allemaal een reep, want als ze bij oma op visite kwamen had die ook altijd wat lekkers klaar liggen. Een jaar zonder mijn lief, zonder de moeder met wie je zo vertrouwelijk kon praten en chatten, zonder de oma die onvermoeibaar met je zwom en holde en het ene boek na het andere voorlas. Mijn lief, wat missen we je allemaal! Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home