Goldspot

Welkom op de blog van Rob van Essen. Betsie maakte mooie quilts en aquarellen en begin 2005 wilde ik die graag aan anderen laten zien. Op 18 juni 2005 stierf ze. Op deze plaats houd ik haar herinnering levend en zoek ik woorden voor nieuw geluk. Het leven zit vreeemd in elkaar...

My Photo
Name:
Location: Delft, Netherlands

Ik werkte als predikant in de grote steden en ben Chaplain van de Nederlandse Lucas Orde.

Tuesday, August 22, 2006

Veertig jaar later

Betsie op 19 juni 1993, de dag dat we ons 25-jarig huwelijk vierden. Hier zit ze voor het raam in Utrecht (Petrarcalaan), achter haar zie je het gele emmertje met voer voor onze twee schildpadden (Schil en Pad, volgens Stephen). Ze zit klaar om naar de dankdienst te gaan in de PniĆ«lkerk, die geleid werd door Evert van de Poll, waarin alle kinderen een aandeel hadden. Dat was een groot cadeau voor ons! Dit jaar was het op 18 juni, haar sterfdag, precies veertig jaar geleden dat we ons verloofden. Wat zijn die jaren omgevlogen. De afgelopen weken heb ik, tijdens mijn studieverlof, in albums zitten kijken en video's op DVD overgezet. Heel langzaam groeit, naast het voortdurend gemis, ook de dankbaarheid voor wat we samen hebben mogen delen. Hoe velen zijn er niet die zo'n geluk nooit ten deel is gevallen. Maar als ik dan deze foto zie en ik hoor op de video die die dag gemaakt is haar klaterende lach, dan overheerst toch weer de heimwee. En dat in een periode waarin een nieuwe liefde opbloeit. Maar in het leven bestaat het naast en met elkaar: gemis en vervulling, kyrie en gloria. Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home