Goldspot

Welkom op de blog van Rob van Essen. Betsie maakte mooie quilts en aquarellen en begin 2005 wilde ik die graag aan anderen laten zien. Op 18 juni 2005 stierf ze. Op deze plaats houd ik haar herinnering levend en zoek ik woorden voor nieuw geluk. Het leven zit vreeemd in elkaar...

My Photo
Name:
Location: Delft, Netherlands

Ik werkte als predikant in de grote steden en ben Chaplain van de Nederlandse Lucas Orde.

Monday, December 11, 2006

EEN GLIMLACH DIE BLEEF

Gisteren - 10 december - waren we met de kinderen op de Nw. Oosterbegraafplaats in Amsterdam. Twaalf december zou ze 63 zijn geworden. In haar allereerste fotoalbum dat op de lagere school begint, vond ik een briefje dat ze bewaard had: 'Lieve Betsie, je bent een schatje'. De kleine onbekende had het bij het goede eind! Achterin het album deze foto in de tuin van de Eindhovense woning, vier jaar vóór ik haar voor het eerst ontmoette. Wat ben ik vaak trots op haar geweest. Lang en slank, mooie kleren die ze zelf maakte en zich niet van de wijs laten brengen. En met haar glimlach won ze mijn hart. Noch hoor ik haar lach schallen over het Moezeldal, genietend van alles wat het leven haar gaf. Ik kijk naar dit meisje en besef hoe goed ze waren, die veertig jaren. Ik keek rond in de kring gisteren en besefte: wat een rijkdom om samen zulke kinderen en kleinkinderen te mogen hebben. Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home